The Future of Immortality – okładka.

Anya Bernstein jest profesorem na Uniwersytecie Harvarda oraz autorką książki na okładce, której znalazła się moja ilustracja.
Spotkał mnie wielki zaszczyt współpracy ze wspaniałą osobą.

Jak mówi przysłowie „Nie oceniaj książki po okładce”, ale w tym wypadku naukowa recenzja zaczęła się od okładki, której jestem autorem… do tego w Journal of American Academy of Religion na Oxford.

The Future of Immortality: Remaking Life and Death in Contemporary Russia. By Anya Bernstein. >>>>>>>>>>>

” The striking cover image of Anya Bernstein’s The Future of Immortality: Remaking Life and Death in Contemporary Russia is “Papilarnie III” (2015) by the Polish artist Janusz Jurek. Jurek’s medium in this piece is known as “generative” art in which the artist designs algorithms that generate the image and builds in randomness to the algorithm; collaboratively, artist and computer invent new bodies. One could mistake the following description of generative art by Hungarian and French artist Vera Molnár for a poetic reference to the aspirations of Bernstein’s protagonists: “This may sound paradoxical, but the machine, which is thought to be cold and inhuman, can… „

https://academic.oup.com/jaar/advance-article-abstract/doi/10.1093/jaarel/lfz107/5703611?redirectedFrom=fulltext